28 October 2008

Kebesaran Solat Sunat 2 Rakaat

Hari ni secara kebetulan saya membaca majalah "MUSLIMAH" di sebuah klinik gigi. Isteri saya buat routine yearly checkup untuk gigi beliau hari ini dan sambilmenunggu saya membaca satu artikel yang cukup menarik. Tajuknya "KebesaranSolat Sunat 2 Rakaat". Hayatilah artikel tersebut dibawah ini.

Allah SWT selesai menciptakan Jibrail AS dengan bentuk yang cantik, dan Allah menciptakan pula baginya 600 sayap yang panjang , sayap itu antara timur danbarat (ada pendapat lain menyatakan 124,000 sayap). Setelah itu Jibrail AS memandang dirinya sendiri dan berkata: "Wahai Tuhanku, adakah engkaumenciptakan makhluk yang
lebih baik daripada aku?." Lalu Allah berfirman yang bermaksud.. "Tidak"
>>>baca artikel penuh<<<

2 comments:

Qazwsx said...

saya sudah menglink blog asudara.terima kasih ustaz nasir.

Abah Kau said...

peh ustad la sgt..ak msih blm layak jd ustad doo..